Kurutmalı çamaşır makinesinde E30, C3 hata mesajı görübüyor veya makine 3 kere bip sesi çıkartıyor

Son güncelleme zamanı 28.11.2019 07:58

Sorun:

  • Kurutmalı çamaşır makinesinde E30, C3 hata mesajı görünüyor veya makine 3 kere bip sesi çıkartıyor. Bu hatanın sebebi, makinenin altındaki veya içindeki sudur.   

İlgili olanlar: 

  • Kurutmalı çamaşır makinesi (entegre ve bağımsız)  

Çözüm: 

1. Su tedarik hortumunu kontrol edin  

  • Hortumdaki herhangi bir sızıntı, suyun arka panelin yanından makinenin içine akmasına neden olabilir, bu nedenle su tedarik hortumunun musluk ve makine bağlantısını kontrol edin.
  • Sorun buysa, makine ""Makinede takılı kalan çamaşır kontrolü"" bölümünde gösterilen şekilde boşaltılmalıdır, böylece makine tekrar çalışabilir.  

2. Makinede takılı kalan çamaşır kontrolü  

  • Kapak contası ile cam arasına sıkışan kıyafetler nedeniyle kapak sızıntı yapabilir ve makinedeki su ön tarafa ve alt tepsiye akabilir.   
  • Cihazın su ve elektrik bağlantısını sökün ve ardından çamaşır makinesinin arkasındaki zemine bir havlu koyun. 
  • Cihazı zemin ile ön taraftaki alt panel arasında yaklaşık 10-15 cm. aralık olacak şekilde bir miktar arkaya doğru eğin. 
  • Alt tepsideki su havluya akana kadar cihazı yaklaşık 30-40 saniye bu pozisyonda tutun. Cihazı tekrar aşağıya indirip yeniden bağlayın. 
  • Su tedariğini ve su boşaltmasını kontrol edin. 
  • Giriş hortumundaki ve su vanasındaki filtrelerin (giriş hortumunun cihaza ve su musluğuna vidalandığı yer) temiz olduğunu kontrol edin. 
  • Bir yıkama programı başlatıp sorunun çözülüp çözülmediğine bakın. 

3. Kapak contasını kontrol edin  

  • Hata, makinenin kapak contasının sızıntı yapıyor olmasından kaynaklanabilir.
  • Kapağı açıp kapak contasını inceleyerek doğrulayın.  
  • Conta hasarlı, çatlamış veya delikli olmamalı.
  • Kapak contası kusurluysa bir servis mühendisi tarafından değiştirilmelidir.
  • Tamir olana kadar makineyi kullanmayın.
  • Makineye giden su tedariğini kapatın.  

4. Yetkili Servis Merkezi ile irtibata geçin.  

Yukarıdaki önerilerle sorun çözülemiyorsa bir servis mühendisinin ziyaretini talep etmenizi öneririz.    

Uyarı: Sorun tamamen çözülene kadar ürünü kullanmamanızı öneririz. Ürünü prizden çekin ve tekrar takmanız halinde sorun çıkmayacağından emin olana kadar prize geri takmayın.

 


Makale sizin için faydalı mıydı?

Bir Servis Talebi Oluşturun

Uzman Electrolux teknisyenleri tarafından sabit fiyat onarımı sunduğumuz bir bölgedesiniz. Ürününüzü inceleyecek, sorununuzu xx TL ücret karşılığında, gerekli yedek parçalar da dahil, çözeceğiz.